הישארו בקשר
מורים ומורות יקרים!
נשמח לקבל מכם חומרי הוראה שפיתחתם כחלק מחוויית הלימוד בספרים.
מערכי שיעור, מאמרים, רעיונות להעשרה ויוזמות יתקבלו בברכה!
במשחק 'טלפון שבור' מעבירים מידע מהאחד לשני וכאשר מסיימים בודקים מהו המידע שהעביר הראשון ומהו המידע שקיבל האחרון והאם המידע הצליח לעבור במדויק.
ממשחק זה אפשר ללמוד על אופן מסירת העדות ממעמד הר סיני עד אלינו.
לשם כך יש לשחק את המשחק פעמיים –
בפעם הראשונה: שבו במעגל [או בכל צורת ישיבה שבה נוח לכם להעביר מידע מהאחד לשני].
המורה יבחר פסוק מתוך התורה ויעביר אותו בלחש לתלמיד הראשון בשרשרת. התלמיד יעביר אותו לשכנו, והשכן יעביר אותו לבא אחריו וכן הלאה, עד לתלמיד האחרון.
האחרון שבחבורה יאמר בקול את הפסוק שקיבל.
בדקו: האם נוצר שיבוש בין הפסוק המקורי שהועבר לבין הפסוק האחרון שהתקבל?
אם כן, חשבו – מדוע נוצר השיבוש?
אם לא – מה לדעתכם עזר למידע לעבור במדויק.
בפעם השנייה: חלקו את הכיתה לשש קבוצות. המורה יבחר פסוק ויעביר אותו בלחש לקבוצה הראשונה.
הקבוצה הראשונה תעביר את הפסוק בלחש לתלמידים בקבוצה השנייה. הקבוצה השנייה תעביר את הפסוק לקבוצה השלישית, וכן הלאה.
בסיום העברת הפסוק יאמרו התלמידים בקבוצה האחרונה מהו הפסוק שהועבר אליהם.
בדקו: האם נוצר שיבוש בין הפסוק המקורי שהועבר לבן הפסוק האחרון שהתקבל?
במידה ולא חל שיבוש – מדוע הפסוק המקורי הצליח לעבור בין הקבוצות ולהישאר במקוריותו?
מהו ההבדל בין העברת מידע מיחיד שמוסר ליחיד שמוסר ליחיד ובין העברת מידע מקבוצה לקבוצה?
במידה וחל שיבוש – האם הוא חל אצל כל התלמידים בקבוצה או רק אצל חלקם?
בסיום המשחק שאלו:
מורים ומורות יקרים!
נשמח לקבל מכם חומרי הוראה שפיתחתם כחלק מחוויית הלימוד בספרים.
מערכי שיעור, מאמרים, רעיונות להעשרה ויוזמות יתקבלו בברכה!
לקוחות יקרים,
אנו עוברים תקופת שינוי משמעותית בדרך שבה אנו מספקים את שירותי הלמידה שלנו. כחלק מתהליך זה, אנו מעבירים את מרכז הפעילות שלנו לפלטפורמת WIZDI החדשה.
ייתכנו שינויים בזמינות התכנים באתר הנוכחי. כדי להבטיח גישה מלאה ורציפה לכל החומרים העדכניים, אנו ממליצים לעבור לפלטפורמת WIZDI.
הפלטפורמה החדשה מציעה:
* גישה לכל התכנים המעודכנים
* כלים חדשניים ללמידה אינטראקטיבית
נעדכן אתכם לגבי כל שינוי משמעותי בזמינות התכנים באתר הנוכחי.
אנו מודים לכם על ההבנה והתמיכה במהלך תקופת המעבר הזו.